16 Ekim 2014 Perşembe

Yetmişaltıncı gün

Yine hafif içli ve sümük bir günlük yazısı geliyor olabilir Kurabiye. Bugün doktor kontrollerin vardı, önce işitme sonra TSH değerlerin için endkronolog ziyaretleri gerçekleştirdik.

Daha önceki ilk çıkışın da hastane ziyareti içindi, yetmiş küsür gün hastanede kaldığın yetmemiş gibi, sokak diye de seni üç kere doktora götürdük iyi mi, o kadar hazırlandığın, hayalini kurduğun, ısrarcı olduğun hayat bu değil, biliyorum. Olmasın da zaten. Araba koltuğunda ağlamamanı, anan hadi biraz da baban gibi gezmeyi sevecek olmana bağladık.

İşitme testi, normal çocukların olduğundan biraz daha farklı, daha riskli durumları test ediyorlar çünkü. Baban kesin baktı internetten, ben bakmadım daha da ürkmemek için. Uyutucaz burada, ona göre getirin, dedi doktor. Yedirdik, içirdik, temizledik, götürdük seni. Doktor kafana tuhaf tuhaf şeyler yapıştırdı seni, "Sizin kadar ellemedim kafasını henüz ben" dedim. Derin uykunda olan bitene hiç tepki vermedin kucağımda. Doktor "geçmiş olsun, bir problem yok" dediğinde, ben yine sulugöz olmuştum Kurabiye. Her aştığın adımda biz sevinirken, bir parça da içleniyoruz senin için.

TSH kontrolün de iyi geçti, hemen geçen şeyler değil, aylarla gelip gitmek olacak doktorlara, ama alışacağız bunlara da.

İki doktor ziyareti seni çok yordu gibi geldi, hele bir de akşam o bayıldığın demir ilacını sana içirirken, kapalı gözlerle gülümseyen yüzün içimizi eritti yine. "Kötüyüm ben, kötüyüm, kötüyüm, kötüyüm" şarkısı ile yaklaşıyorum sana; sabah TSH, akşam demir ilaç saatlerinde.

Ha bir de ne diyeceğim, bizim kediciği aşılar için veterinere her götürdüğümüzde tedirgin olurdu. Veteriner iğneyi batırırken yüzü bize dönük durur, mahzunca bakardı bir yandan çığlık atarken. O bakış dağlardı içimizi, "senden bana kötülük gelmez değil mi, canım yanıyor ama iyi bir şeydir, değil mi" bakışıydı onun adı. Bugün işitme testinde, sen de öyle baktın bana. Kafana tuhaf şeyler takılırken, araladığın gözlerle baktın, elimi tuttun, yani parmağımı. O bakışı ben tanıdım aylar önceden Kurabiye. Zormuş annem bu işler, zormuş.

Bahtın açık, ömrün uzun, neşen bol olsun Kurabiye....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder