29 Eylül 2014 Pazartesi

Ellidokuzuncu gün

Bugün hava güneşlendi Kurabiye. İnşallah çıkışında da böyle olur, ucundan da olsa güneşi çok geçlere kalmadan görürsün.

TSH değerin yükselmiş biraz, doktor her zamanki sakinliğinde söylese de biz biraz telaşlandık. Yarın daha net bilgi alacağız. Her "iyi"nin arkasından "maşallah" gelse de, bu kaygı yumağı hep devam edecek sanırım. Alışabilmek gerek nasıl olacaksa artık.

Taburcu olan bir kurabiyenin annesini gördüm bugün. "Hazır ol" dedi bana neye olduğunu anlatmasa da, anladım yüzündeki halden, endişeden, hazır olmak gerek dedim. Camdan cama bize çok farklı görünüyorsunuz ya, hani ben seni dev bir adam, o kurabiyeyi ise efe sanıyorum ya; kurabiyeyi kundakta görünce ve ağladığını duyunca basbayağı bebek olduğunu farkettim. Sanırım sende de benzer bir aydınlanma yaşayacağım. Gün geçtikçe hikayelerim saçmalaşıyor mu diye düşünüyorum. Hayırlısıyla eve gelişinle her dediğimi ters yüz mü edeceksin acaba diyorum, bilmediğim bambaşka bir dünya mı açılacak önümde diyorum. Yaşayıp göreceğiz herhalde.

Sana zamanında yan taraftaki kurabiyenin ablasından bahsetmiştim sanırım. Ona minik bir hediyem vardı benim, yüzyüze verebilmem mümkün olmamıştı, benim hediyeyi evde unuttuğum gün "biz bugün gidiyoruz" demişti. İkimiz de üzülmüştük. Hediye yerine ulaşmış, haberi geldi. Çok sevinmiş prenses abla, bayramda arayacakmış beni. Bayramlaşmanın tadı bir başka olacak bu defa Kurabiye. Minik hediyelerimiz olacak hemşire ablalara misal, bayramlaşacak doktorlarımız olacak hastanede. Fotoğraflarını çekeceğim senin hepimizle, ve belki de açık görüş bile olabilir doktorlar izin verirse, neden olmasın değil mi.

Bugün telefonu açıkta bıraktım bir yerde "Hastaneden arayabilirler kusura bakmayın şurada dursun" dedim. Karşımdaki kaygılı ve benim adıma üzülen gözleri gördüm sonra. Elli küsür gündür doğal gelen sürecin, hiç tanımayan birini nasıl çarptığını gördüm. Ben alıştım Kurabiye, her şekilde varlığına alıştım buralarda. Süt saatlerinde seninle konuşmaya devam ediyorum, sağılan sütün sana şifa, çeşitli yerlerine- tek tek sayıyorum evet- kas olmasını diliyorum. Yine de "hazır ol" dedi kurabiye annesi, bunlar daha iyi günlerin ona göre, dedi. Hazır olmak nasip olur inşallah...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder