12 Kasım 2014 Çarşamba

Yüzüçüncü gün

Sakin günlerinden biri oldu Kurabiye. Hatta süt aralarında birkaç kez ikişer, üçer saat uyuyarak beni şaşırttın. Artık büyüdüğünü düşünüyorum. Kaka yapışın, sıklığın değişiyor, yemek arası uykuların değişiyor, sanki daha bir oturuyor yerine. Siz bebekler de bize, eve ve ebeveynlere uyumlanıyormuşsunuz zamanla. Yani henüz adam gibi göz göze bakamasak da, birbirimizi bir parça tanıyoruz anlayacağın.

Birkaç kez sıçradın bugün, korkuttun beni. Korkutuyorlar mı Kurabiyeyi yoksa, dedim. Hani birkaç delilik anında sana sert şeyler demiş, etmiş olabilirim ama; geldi geçti bak onlar. Daha sakinim nispeten, sen de daha sakin olunca. Ben mi korkuttum seni de, yer etti kafanda diye üzüldüm. İşte bak, tuttum bunu da kendimden bildim. Ananın problemlerinden biri de bu işte naparsın, her şeyden nem kapsın, kendinden bilsin olanı biteni. Neyse, sen sıçrama bir daha öyle, emi. Süt desen elinin altında, kaka desen bir bağrışta şıp temizleniyor, gaz desen iki dakikada pış pış sırtında. O yüzden, henüz korkacak, dert edecek hiçbir şeyin yok senin, bir ömür de olmaz inşallah diyelim.

Bugün seni bana dolayıp gezdirmek için bir kuşak geldi Ankara'dan. Bakalım, başarılı olursak bana yapışık yaşayabilirsin bir süre. Yalnız bu Humana denen süt çayı yüzünden pastırma kokabiliyorum, ki duymuşsundur çok kez; bana bağlı yaşarsan bu kokuyu daha sık içine çekmen gerekecek. Sen bir düşün taşın.

Ha bir de ağlamalardaki ton farkını daha bir sezdim bugün. Bayağı tizleşen bir ton var, o acil müdahele gerek, demek, müdahale gelmezse az sonra buzullar eriyip, köprüler kopacak demek. Onu anladım. Kaka ve artık asabiyet yapan açlık ya da ani bir rüyadan uyanışta anne denen kadını yanında bulamayış bu tiz tona neden olabiliyor. Diğerleri bir iki viyak olup kesiliyor. Ansiklopedi gibisin Kurabiye, bakalım daha neler öğreteceksin bize.

Pamuk yatakta biraz fazla inliyorsun gibi geldi, ona da bir çare bulacağız. Bu akşam, minik bir yöntem deniyoruz, başarılı olursak yarın açarım sana tarifini. Yok olmazsak, tarih sayfasından sileriz bu komik buluşumuzu.

Tatlı rüyalar Kurabiye...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder