27 Kasım 2014 Perşembe

Yüzonsekizinci gün

Bugün babaanne geldi ziyarete, sana ciciler almış onu getirdi. Cici tanımımız, bu ara kışın salonda giymen için kadife tulumlardan oluşuyor. Henüz garson boyun en gıcık halinde olduğun için; prematüreler küçük yenidoğanlar eh işte, 0-3 ayların kolları büyük gelip beni üzüyor. Ayak tamam, kol niye uzun diyorum, bunun kolları minik mi diyorum, sonra katlayıveriyoruz, hop oluyor, falan. Bu ara böyle hüzünlenip, böyle eğleniyoruz yani Kurabiye.

Pazara gitti anne yine bugün. Anladığın üzere, pazar anne için mühim. Pek bir seviyor nedense bağıran çağıran satıcı, meraklı gezici, taşıyalım mı ablacı, bu ayvalar Eşme'den ablacıları pek seviyor. Kendime almak için gezdim bugün, deli deli aldım da, çoraptır, patiktir, bluzdür. Hep Kurabiye'ye nereye kadar, dedim kendime, aferim dedim üstüne hatta. Sonra noldu, Kurabiye kıyafetleri satan adamda kredi kartı geçiyormuş, soydu bıraktı beni tabi. Ama çok ciciler, sende de cici duracaklar. Hoş ben buraya gelecek zamanlı yazınca, ama sen bunları abi olunca okuyunca onların hepsi geçmiş zaman olacak. Bu gramer kurallarını ayrıca anlatacağım. Seviyorum dilbilgisi ben, bakalım sen sevecek misin.

Seviyorum dilbilgisi deyince nasılsa babanın duası geldi aklıma, diyor ki yani diyoruz ki hadi; insani yönlerini anandan, teknik yönlerini babandan al. Allah korusun tersi felaket olur çünkü, emi Kurabiye. Ona göre bak, tart bizi yanına geldiğimizde, yanlışlık olmasın sakın...

Bu akşam baban yok, eğlencede bildiğin. Tamam git dedim ben de. Ama bi garip oldu içim, normalde yani normal dediğim sen yokken çok eskiden, o nereye gitse akşamları, ben hop başka yerlere giderdim denge hesabı, neyse o işte. Ama şimdi, babam yani senin deden arkadaşlarıyla içmeye gittiğinde, annemin yani ananenin bizimle kalması gibi bir hal oldu. Bize patates kızarttığı cuma geceleri gibi oldu. Anneme yapılan bir haksızlık var gibi gelirdi o zaman da, Allah Allah derdim, adam yani babam eğlenceye gidiyor bu kadın yani annem bize bakıyor evde viyak bir oğlan ve çok aklı başında bir kız çocuğuna yani. Garip düzen, derdim. Heyhat dedim bugün de. Benim mezelerine bayıldığım yere gidiyorlar bir de, nispete bak. Annen oraya gitmeyeli yıl olmuş olabilir. Neyse, bugünler de gelir geçer değil mi Kurabiye. Sen sütü geç, rakı öğreticez sonra sana. Sırayla tabi...

Anane geliyor yarın seni görmeye. Sen arada biraz büyüdüğün için, benim torunum bu değildi ki demesinden endişe ediyoruz babaanneyle. Onu verdik, bunu aldık deriz dedik, bakalım inanır mı bize.

Banyo sonrası uzun, huzurlu uykuların olsun emi Kurabiye...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder